Komunikacja samochodowa w Krakowie

Organizacja ruchu samochodowego w centrum Krakowa to problematyka dotycząca wielu mieszkańców miasta. Bogusław Kośmider aktywnie
uczestniczy w dyskusjach związanych z tym zagadnieniem, wspierając m.in. poszerzenie strefy płatnego parkowania.

Jesienią 2012 roku radnym Krakowa przedstawione zostały propozycje Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu zmian w polityce
komunikacyjnej miasta. Jedną z istotniejszych propozycji było rozszerzenie strefy płatnego parkowania o Grzegórzki, Stare Podgórze,
części Łobzowa, Zwierzyńca, Krowodrzy oraz okolice al. Powstania Warszawskiego. Należy zauważyć, że tego typu zmiana była zgodna z
wytycznymi zawartymi w obowiązującej w mieście polityce parkingowej, uchwalonej przez Radę Miasta w roku 2012.

Pomysł ten od początku popierał Bogusław Kośmider,
zwolennik uporządkowania ruchu w centrum wzorem miast zachodnich oraz, wobec stałego niedoboru miejsc parkingowych, ułatwienia parkowania
swoich samochodów mieszkańcom tego obszaru.

Głębokie podziały w samej Radzie Miasta w kwestii strefy spowodowały przesunięcie głosowań nad tym zagadnieniem dopiero na kwiecień 2013
roku. Ostatecznie zmiany zostały zatwierdzone nieznaczną większością głosów. Radni zdecydowali też, że konieczne będzie powołanie spółki
miejskiej, która zajmie się obsługą strefy płatnego parkowania oraz budową parkingów ze środków stanowiących zyski ze strefy.

Strefa parkowania w Krakowie rozszerzona, co prawda tylko 18:15, ale zwyciężył pomysł porządkowania, Krakow jak Monachium, a nie Stambuł! – komentował na gorąco na Twitterze Bogusław Kośmider.

28 stycznia 2014 roku, w związku z problemami we wprowadzeniu strefy płatnego parkowania oraz wyrokiem NSA, Bogusław Kośmider złożył poprawkę do uchwały wprowadzającej strefę parkowania (uchwała nr XXI/229/11 z dnia 6 lipca 2011r.), a przesuwającą w czasie termin zmian w strefie z 1 lutego 2014r. na 1 marca 2014 r. Treść poprawki dostępna jest w formie pliku .pdf lub obrazka.

Rada Miasta Krakowa przyjęła poprawkę, a zmiana weszła w życie w czwartek wieczorem (termin ogłoszenia przez wojewodę). Dla osób, które wykupiły abonament od 1 lutego pozostawiono dwie możliwości – automatyczne przedłużenie o 1 miesiąc, czyli do kwietnia 2015, albo zwrot pieniędzy.
Uzasadnieniem opóźnienia wdrożenia rozszerzonej strefy płatnego parkowania są trzy powody:

  1. Stosunkowo niskie zainteresowanie mieszkańców – w sprawach abonamentów do 29 stycznia zgłosiło sie zaledwie 25% uprawnionych. To oznacza, że pozostali mieliby sie zgłosić w ciągu 3 dni, co wydaje się nierealne.
  2. Wyrok NSA, dość znacznie zmieniający zasady funkcjonowwania i konieczny do wdrożenia. Zarówno niefortunny termin ogłoszenia, jak i sam wyrok były poza wpływem władz miasta, jednak muszą zostać uznane.
  3. Stan przygotowania techniczno-organizacyjnego strefy – zainstalowano połowę parkomatów.

Biorąc pod uwagę powody zmian – trudno winić kogoś za termin i wyrok sądu. Dlaczego ponad 70%
zainteresowanych nie stara sie o abonament mimo szerokiej informacji – nie wiem. ZIKiT twierdził, że mimo niezainstalowanych wszystkich parkomatów jest gotów od 1 lutego. Nawet przyjmując ich gotowość – nie mogliśmy nie widzieć tych
ponad 70% i nie mogliśmy wdrażać zapisów wyroku, dość istotnie zmieniających zasady strefy, w ciagu 3 dni. Ludzie musza mieć czas na zapoznanie sie z nowymi zasadami, stąd ten miesiąc zwłoki.
– podsumowuje Bogusław Kośmider.

Polecane na stronie

  • Nowa uchwała ws. zasad wynajmowania lokali komunalnych [ więcej ]
  • Nowy komisariat Policji [ więcej ]
  • Nowa ulica 8. Pułku Ułanów [ więcej ]
  • Rewitalizacja Fortu 52 Borek [ więcej ]
  • Akcja „Płać podatki w Krakowie” oraz Karta Krakowska – podsumowanie 2019 [ więcej ]
  • Ostatnie Okiem Przewodniczącego Bogusława Kośmidera [ więcej ]
  • Skwer Wolności na Estońskiej - marzenia się spełniają! [ więcej ]

Sprawy PO

  • Platformerski program gospodarczy – inauguracja Forum Gospodarczego Krakowskiej PO [ więcej ]

Najnowsze informacje

Multimedia   ·   Artykuły

Więcej informacji w dziale media >

  • © Bogusław Kośmider 2006-2019
stat4u