Bezpieczeństwo i oczekiwania

Zobacz wszystkie artykuły z cyklu Kraków w czasach zarazy >>

Kraków w czasach zarazy to nie tylko wsparcie przedsiębiorców i mieszkańców. To także załatwianie na bieżąco ważnych spraw mieszkańców. Musimy w tym zachować bezpieczeństwo, bo inaczej nie będzie kto miał ich obsługiwać.

Kolejny dzień Krakowa w czasach zarazy. Dziś o rosnących oczekiwaniach wobec Miasta i miejskich jednostek, ale i o możliwościach, ryzykach i zabezpieczeniu. Kiedy przed prawie dwoma tygodniami zaczynaliśmy życie w zupełnie innym reżimie przeorganizowaliśmy obsługę i sposób funkcjonowania miejskich jednostek.

Wszystkie służby miasta: i te obsługowe, i te infrastrukturalne, i te porządkowe, i te zapleczowe działają i wypełniają swoje obowiązki. Wielkie podziękowania dla niewidocznych normalnie służb księgowo-finansowych, które przeprowadziły ogromną operację przekazania środków płacowych i socjalnych. Jedna to ponad 20 tysięcy operacji, druga to prawie 200 tysięcy. Brawo nasze panie księgowe, dziękujemy!

Służby miasta działają w ograniczonych składach, średnio bezpośrednio przy obsłudze pracuje 20-40% normalnej załogi. Oni przyjmują zlecenia: elektronicznie mailami i poprzez ePUAP, papierowo do skrzynek kontaktowych, telefonicznie i w niektórych przypadkach bezpośrednio obsługując klientów w salach obsługi. Bezpośrednio obsługujemy w dwóch salach obsługi Urzędu Stanu Cywilnego, przyjmując informacje i wydając świadectwa zgonów i świadectwa urodzeń. Kontakt osobisty ograniczony jest w tych przypadkach do minimum. Odbywają się też śluby, też ograniczone do minimum, czyli do 5 osób.

Reszta, czyli obsługa administracyjna, dowody osobiste, meldunki, sprawy administracyjne, obsługa komunikacyjna, dowody rejestracyjne, prawa jazdy, obsługa pracownicza, rejestracja i aktualizacja bezrobotnych i cudzoziemców, sprawy mieszkaniowe i wszystkie inne realizowane są nieosobiście: mailowo, poprzez ePUAP, telefonicznie, poprzez składane do skrzynek papierowe zlecenia.

Coraz częściej słychać głosy, aby rozszerzyć obsługę. Jedni apelują o rozszerzenie usług Urzędu Stanu Cywilnego na konieczne bezpośrednie, inni na rozszerzenie usług w sprawach administracyjnych. Dużo jest apeli, aby obsługa w zakresie dowodów rejestracyjnych też była rozszerzona.

Trzeba jasno i wyraźnie powiedzieć, że do świąt Wielkiej Nocy żadnych zmian nie przewidujemy. Nie możemy spowodować, że więcej ludzi przejmie bezpośrednią obsługę. Przy obsłudze mieszkańców pracujemy rotacyjnie, w 2 lub 3 grupach obsługowych, które na miejscu w urzędzie obsługują mieszkańców. Na miejscu, bo muszą korzystać z dostępnych tylko w UMK systemów informatycznych, a w 2-3 grupach po to, że gdyby okazało się, że ktoś w takiej grupie jest zarażony to dotknęłoby to kwarantanną tylko jeden zespół. Wyobraźmy sobie, że w celu obsłużenia większego zakresu prac angażujemy jednorazowo nie 25-40% załogi tylko 50-70% tej załogi. Przez kilka dni jest dużo lepiej, ale prawie na pewno okaże się, że ktoś zostanie dotknięty zarażeniem i wtedy cały zespół będzie musiał pójść na kwarantannę i na przyszłość będzie o wiele trudniej obsługiwać w danych sprawach. Bezpieczeństwo pracowników jest obecnie tak samo ważne jak sprawność i szybkość obsługi.

Miasto Kraków stara się działać odpowiedzialnie, solidarnie i roztropnie. Odpowiedzialnie – więc dlatego chronimy naszych pracowników, solidarnie – dlatego rezygnujemy z wielu spraw i pieniędzy oraz roztropnie, żeby na dłużej wystarczyło. Wiele samorządów korzysta z naszych doświadczeń. Można powiedzieć, że działamy „małą łyżeczką”, wolniej, ale bezpieczniej. Tak trzeba…

Polecane na stronie

  • Nowa uchwała ws. zasad wynajmowania lokali komunalnych [ więcej ]
  • Nowy komisariat Policji [ więcej ]
  • Nowa ulica 8. Pułku Ułanów [ więcej ]
  • Rewitalizacja Fortu 52 Borek [ więcej ]
  • Akcja „Płać podatki w Krakowie” oraz Karta Krakowska – podsumowanie 2019 [ więcej ]
  • Ostatnie Okiem Przewodniczącego Bogusława Kośmidera [ więcej ]
  • Skwer Wolności na Estońskiej - marzenia się spełniają! [ więcej ]

Sprawy PO

  • Platformerski program gospodarczy – inauguracja Forum Gospodarczego Krakowskiej PO [ więcej ]

Najnowsze informacje

Multimedia   ·   Artykuły

Więcej informacji w dziale media >

  • © Bogusław Kośmider 2006-2019
stat4u